Acasă Lifestyle Alina Vlad, blogger: “Internetul ne oferă, astăzi, mai mult decât ocazia de...

Alina Vlad, blogger: “Internetul ne oferă, astăzi, mai mult decât ocazia de a ne face auziți”

Share
  • 5
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    5
    Shares

Alina Vlad, blogger

Când te-ai apucat de blogging şi ce te-a motivat să faci acest pas?

Alina Vlad: Mi-am inceput blogul in Februarie 2014 www.alinavlad.com – din pasiune pentru moda si Shopping, nesperand ca imi va deveni un job si un Business. Aveam nevoie de un spatiu al meu unde sa imi postez sutele de poze pe care le-am facut in calatoriile mele. Anul 2013 l-am incheiat cu o vacanta exotica in Mexic, unde am avut norocul sa intalnesc doi oameni minunati care mi-au deschis ochii si m-au determinat sa imi urmez visul. Avand un job destul de monoton si restrans, imi doream ceva nou prin care sa devin mai creativa. Astfel, am conceput Blogul meu de Personal Style, in care pun accentul pe imaginea mea si stilul de viata personal. 

Mi-am propus ca, in cativa ani, numele meu sa devina un Brand si sa fie un reper si o sursa de inspiratie pentru toti cei care ma urmaresc. Cea mai mare satisfacție a mea este sa stiu că oamenii se gândesc la mine și zâmbesc. 

Ai aproximativ 100.000 de conexiuni şi followersi pe Instagram, Facebook şi Linkedin. Care este reţeta ta de succes? 

Alina Vlad: Da intr-adevar…si este din ce in ce mai greu sa cresti in Online si sa te diferentiezi de ceilalti, avand in vedere concurenta acerba din acest moment. Inca nu am descoperit o reteta de succes, dar am ales inca de la inceput : Sa fiu eu insami si sa nu ma prefac intr-o lume atat de falsa si de superficiala. Trebuie sa fii Autentic cu un mesaj visual puternic si sa investesti in imaginea ta. Si, cel mai important, sa ai INCREDERE IN TINE. 

Am stiut ca trebuie Sa muncesc extrem de mult pentru ceea ce imi doresc si sa sper ca imi va iesi mereu! Pentru cei ce viseaza sa ajunga “Famous”, trebuie  sa invete sa traiasca cu fricile, indoielile si dezamagirile pe care le aduce la pachet si sa le ignore mai mereu pentru a putea merge mai departe. Ca orice femeie mi-a luat mult timp sa lucrez cu mine, sa imi depasesc limitele si sa ma motivez in fiecare zi.

Iar dacă doreşti să-ţi aduci blogul în liga superioară, nu scrie advertoriale fara a fi remunerat. Daca aveti content de calitate, veti intra în atenţia agenţiilor, care vă deschid uşa spre advertiseri serioşi si campanii adevarate.

Eu am ales sa scriu articole lungi si de actualitate (poate nu atat de des pe cat ar trebui) si sa nu dau Copy-Paste comunicatelor de presa pe care le primesc dupa fiecare lansare sau eveniment. 

Facebook sau Instagram? Ce preferi mai mult?

Alina Vlad: Astazi toata lumea este pe Instagram. Recunosc ca sunt obsedata de Instagram si petrec foarte multe ore pe zi in fata telefonului. 

Instagram-ul are cea mai mare popularitate in acest moment si este preferatul meu pentru ca este CURAT. Aici nu există jocuri, nu primești spam și reclamele sunt abia vizibile, nici nu le deosebești de posturile normale. Mesajul e mai direct și spune 1000 și ceva de cuvinte, adică imaginea plus comentariul scurt. 

Instagram a plecat de la o necesitate de a simplifica lucrurile. Acesta afișează doar imagini și clipuri de 15 secunde. Se poate comenta, se pot pune etichete cu numele prietenilor și se pot da like-uri. Da, le poți lua și înapoi dacă te-a supărat cineva sau te-ai despărțit de fostul. Dacă te-ai săturat de Facebook, hai pe Instagram. Pe mine ma puteti gasi @AlinaVlad28

Despre ce îţi place mai mult să scrii –  modă, beauty, travel sau lifestyle?

Alina Vlad: Cel mai mult imi place sa scriu despre calatoriile mele si despre experientele pe care le-am trait de-a lungul timpului, desi sunt fascinata de moda si urmaresc in fiecare zi noile tendinte. 

Mai multe detalii despre ultima mea vacanta gasiti pe: pe www.alinavlad.com

Numeşte un blogger român şi unul străin pe care îi urmăreşti şi îi apreciezi.

Alina Vlad: Doina Ciobanu este preferata mea (chiar daca traieste in Londra, tot romanca este) si o apreciez pentru faptul ca este diferita si are un stil propriu recognoscibil. Reuseste sa ma impresioneze in mod placut in fiecare zi cu fotografiile pe care le face.

De asemenea, urmaresc foarte multi bloggeri straini, pe care nu ii mai poti numi bloggeri ci Influenceri. Preferata mea ramane totusi Chiara Ferragni, care a devenit o femeie de afaceri de succes si a intrat in Topul Forbes’ 30 Under 30, in 2016 cu venituri de peste 10 mil $. A fost, de asemenea, numită de Business of Fashion ca fiind una dintre cele mai influente personalități ale modei internaționale.

Cum arată viaţa ta dincolo de blog?

Alina Vlad: Toata lumea are impresia ca am o viata absolut uimitoare, plina de evenimente Glamour si de vacante. Deseori, ma intalnesc cu prieteni care imi spun ca am o viata minunata desprinsa din povesti. Dar nu este asa…sunt un om normal si duc o viata normala, muncesc foarte mult pentru tot ceea ce am si ma confrunt zilnic cu mii de probleme ca oricine altcineva. Insa, la sfarsitul zilei, incerc sa ma relaxez si sa ma bucur de micile placeri ale vietii alaturi de cei dragi. Si voi puteti face acelasi lucru, daca va doriti cu adevarat si daca Nu uitati sa zambiti! 

Cel mai important lucru este ca, indiferent de ce ar putea arata fotografiile mele, I know I’m Real.

Dacă în PR, publicitate sau alte domenii, trendurile se schimbă de la an la an, în ce măsură se petrece acelaşi fenomen şi în blogging?  Putem discuta despre trenduri şi în blogging?

Alina Vlad: Da, desigur. Ascensiunea Bloggerilor in Online a dat nastere la Influenta Digitala sau a Digital Influencerilor. Este o revoluție socială, deoarece social media face acum ca oamenii normali să devină noile vedete din mass-media. Oricine are un conținut și stil potrivit, poate comunica și poate deveni un canal media pentru ceilalti și poate colabora cu branduri renumite. 

Cercetarile facute ne demonstreaza, de asemenea, ca marile companii au dezvoltat strategii de marketing anul acesta, in care au lucrat doar cu Digital Influenceri. Influencerii au adesea industrii cheie sau subiecte pe care le susțin, cum ar fi Parenting-ul sau Travel, astfel încât să lucrezi cu ei le permite comercianților să ajungă la oamenii care sunt, de asemenea, interesați de aceste subiecte de nișă.

Apoi urmeaza Content-ul de Calitate. Articolele lungi si de calitate cu peste 2000 de cuvinte vor avea cel mai mare succes. Avem de-a face cu o audiență mai educată decât oricând, astfel încât articolele lungi pot însemna mai mulți cititori pentru bloggerii care au ceva de spus. 

In timp ce cititorii sunt din ce in ce mai sofisticati si plictisiti de abundenta de articole din online, ceea ce ii va atrage cel mai mult in viitor, vor fi blogurile active si interesante, care creeaza relatii cu comunitatea lor de cititori si care ii inspira. 

Dar mai multe despre noile tendinte in Blogging, intr-un articol pe blogul meu. 

Este bloggingul la ora actuală o “meserie” în România?

Alina Vlad: Da! Pentru unii dintre noi este chiar un job full-time. Dar ai nevoie de vreo 2-3 ani de munca intensa si perseverenta pana sa ajungi sa traiesti doar din blogging. Si nici atunci nu poti fi sigur de venitul tau lunar. 

Sunt convinsa ca multe dintre voi v-ati gandit ca fashion blogging-ul este cel mai la indemana job din lume. Stai acasa sau, si mai bine, intr-o cafenea, te uiti pe pereti, sorbi dintr-o cafea (nu inainte de a fi imortalizat cescuta, unghiile perfecte si poseta sic intr-un Instagram) si postezi tot ce iti trece prin cap. Asa se explica de ce exista in blogosfera mondiala sute de mii de astfel de incercari. Asa se explica poate si faptul ca in Romania exista aproape 100.000  de blog-uri, din care doar cinci mii sunt active, dupa cum am aflat recent.

Insa dintre aceste cinci mii, momentan, doar cateva zeci au ajuns sa le monetizeze si sa isi imparta clientii de publicitate. Am scris de curand un articol despre viata nu atat de “Glamour” al unui Blogger de Moda, cu care am atins recordul de vizualizari si unici de cand detin acest blog…Il puteti gasi accesand link-ul acestA : http://www.alinavlad.com/no-one-tells-life-fashion-blogger/

5 sfaturi pe care le poţi da celor care vor să îşi facă un blog…

Alina Vlad: La aceasta intrebare, nu exista un raspuns universal valabil. De fapt, realitatea ca nu exista un scenariu prestabilit este partea cea mai frumoasa. Astfel exista libertatea de a alege sa fiti cine vreti voi. Aveti posibilitatea de a alege cum vreti sa arate blogul si realitatea personala, oricat de neobisnuita ar parea ea pentru altii. Trebuie doar sa aveti curajul sa porniti la drum.

Iar pentru a deschide usa, puteti sa va intrebati: “Ce anume imi doresc EU cu adevarat, pentru mine? Cum mi-ar placea sa arate de fapt viata mea OBISNUITA? DE CE imi doresc aceste lucruri? ”

In primul rand trebuie sa stii foarte bine cine esti, care e zona ta de interes si care este talentul tau pe care vrei sa il cultivi. Dupa care trebuie sa iti asumi faptul ca asta inseamna foarte multa munca si responsabilitate atunci cand ajungi sa influentezi pe cei din jurul tau. Cand esti blogger esti si redactor (trebuie sa scrii), esti si fotograf (trebuie sa iti faci poze singur si sa le editezi), esti si director de marketing (trebuie sa iti promovezi site-ul), esti si director de vanzari pentru ca trebuie sa te vinzi si esti si director general pentru ca trebuie sa iei decizii.

Dupa ce ti-ai ales si definit foarte clar domeniul in care vrei sa activezi, dupa ce ai inceput sa scrii si sa postezi, urmatorul pas este acela sa te faci cunoscut.

Trebuie sa traiesti in brand-ul tau asa cum traiesti cu tine insuti. Trebuie sa fii conectat la tot ce se intampla in Online, in special cu cei din domeniul tau, sa citesti si sa te documentezi in fiecare zi. Dupa care, ca in orice business, trebuie sa te auto-analizezi mereu, sa vezi unde te afli, la ce trebuie sa mai lucrezi“. Sa nu fii multumit niciodata cu nivelul la care ai ajuns, chiar daca publicul tau te lauda. Trebuie mereu sa evoluezi.

Asadar, nu te descuraja daca succesul nu vine instantaneu, daca nu ai sute de mii de Followersi pe pagina de Facebook si contul de Instagram dupa cateva saptamani. Lucrurile acestea se intampla in timp si doar daca ai multa rabdare.

Internetul ne ofera, astazi, mai mult decat ocazia de a ne face auziti, sansa de a deveni “Influenceri” in online prin forte proprii. Cu ajutorul blog-ului, te poti lupta de la egal la egal cu orice mare brand, poti ajunge oricat de sus visezi. Nu exista limite, in afara de cele proprii: lenea, lipsa de hotarare, neseriozitatea. 

Mult Succes va doresc! 

  •  
    5
    Shares
  • 5
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.