Acasă Societate Loredana Latiș, Life & Business Coach, Trainer, Speaker, Autor

Loredana Latiș, Life & Business Coach, Trainer, Speaker, Autor

0

Ce este un coach și cu ce se ocupă acesta? La aceste întrebări răspunde specialistul Loredana Latiș, Președinte al Academiei Romane De Coaching

 

Cum ai devenit coach?

Loredana Latiș: Cand eu am inceput cursurile de dezvoltare personala in 2007 am inceput cu gandul de a gasi solutii la problemele pe care le aveam. In acel moment eram intr-o depresie groaznica si tocmai primisem si diagnosticul de cancer de col. Asa incat, eram la pamant. Si dupa 6 luni de stat in casa, de plans si victimizare, am decis sa fac ceva si asa am inceput sa caut cursuri prin care sa ma inteleg mai bine, sa pricep ce mi se intampla. Am inceput cu cursuri de Programare Neurolingvistica (NLP), Analiza Tranzactionala, Metoda Espere, Hipnoza, Constelatii…. si am ajuns la Coaching. Si am inceput sa ma vindec sufleteste, sa fiu o noua EU. Vazand cat de efficient este pentru mine, am inceput sa lucrez si cu alti oameni aceste tehnici. Si au obtinut rezultate SPECTACULOASE. Atunci am spus: VREAU SA FIU COACH! 100% COACH, pentru ca ina cea perioada mai aveam un alt business.

Si asa am devenit coach. Un coach extraordinar. Si spun asta pentru ca imi recunosc meritele si munca depusa pentru a ajunge aici.

Este un trend ca lumea să devină coach, este asta o meserie simplă?

Loredana Latiș: In esenta este o meserie care iti ofera mari satisfactii, in care reusesti pe plan personal si professional la nivel de excelenta.

Beneficiile sunt foarte atragatoare: contribui la schimbarea in bine a oamenilor, iti organizezi timpul asa cum doresti, remuneratia este foarte atractiva, lasi o mostenire valoroasa in urma ta prin impactul poztiv asupra celorlalti. Plus ca viata ta devine foarte organizata si asa cum ti-o doresti.

Este o meserie care presupune multa munca de autocunoastere, de autoperfectionare, de vindecare emotionala. Se potriveste celor care chiar doresc sa se dezvolte sis a obtina ceva in viata lor. 

Care este momentul în care alegem un coach şi cum alegem un coach?

Loredana Latiș: Momentul cel mai potrivit pentru a alege un coach este acel moment in care vrei mai mult de la viata ta. Momente de genul: iesirea din relatii abuzive, divort, schimbarea de job, concediere, schimbarea tarii, eficientizarea actiunilor pentru a obtine rezultate concrete, obtinere de performanta profesionala, aparitia unui copil, reintegrarea in munca dupa o pauza, deschiderea unei afaceri, optimizarea personalului din compania ta…

Un coach are rolul de a insoti clientul prin dialor spre obtinerea de rezultate importante pentru client. Pe plan personal sau professional.

Un coach se alege pe baza omului din spatele coachului, pentru ca etica, iubirea fata de oameni si pregatirea profesionala a unui coach fac diferenta intre esec si success pentru un client.

Cum ne poate ajuta un coach personal, ce rezultate putem viza?

Loredana Latiș: Prin Life Coaching te redescoperi si capeti instrumentele necesare miscarii de la situatia actuala spre situatia pe care ti-o doresti in viata ta. Si astfel, inveti sa te asculti mai bine, sa te simti mai bine si sa te intelegi mai bine, ceea ce in scurt timp se rasfrange benefic asupra relatiilor tale cu cei din jur.

Prin Life Coaching iti poti imbunatati orice aspect al vietii. Iata cateva exemple:

  • coaching pentru viata de cuplu
  • coaching pentru celibatari
  • coaching pentru pensionare
  • coaching pentru dezvoltare spirituala
  • coaching pentru schimbarile pe care le aduce mutarea la locul de munca
  • coaching pentru descoperirea directiei in cariera
  • coaching pentru perioade de tranzitie: sarcina, divort, alaptare…
  • coaching pentru imbunatatirea calitatii vietii

Beneficiile procesului de Life Coaching:

  • intelegi mai clar ce astepti de la viata- care iti sunt telul, valorile si viziunea
  • depasesti starile de blocaj si problemele, ai alaturi un coach ca sa te sprijine si sa te incurajeze in calatoria ta spre schimbare, sa te ajute sa te concentrezi si sa te provoace spre dezvoltare
  • obtii mai multa structura, directie si concentrare
  • iti largesti orizontul de informatii, idei si solutii disponibile
  • imbunatatesti capacitatea de relaxare, concentrare si luare a deciziilor
  • iti intelegi si constientizezi sentimentele si inveti sa le folosesti mai eficient la locul de munca pentru imbunatatirea relatiilor
  • iti recunosti si gestionezi mai eficient stresul
  • dobandesti aptitudini de comunicare avansate, de leadership, de prezentare, de planificare, si de delegare
  • iti optimizezi modul de fixare al obiectivelor, de stabilirea a prioritatilor lor si de management al timpului
  • furnizezi argumente impartiale si obiective pentru deciziile din viata – iti coordonezi cariera cu viata personala
  • iti cresti siguranta si increderea, indepartezi anxietatile si temerile legate de performanta
  • reusesti sa solutionezi eficient conflictele personale sau profesionale
  • iti imbunatatesti tehnicile de prezentare
  • inveti sa explorezi noi posibilitati si sa faci noi alegeri.

Cum ne poate ajuta un coach în afacere?

Loredana Latiș: Business/corporate coachingul Coachingul de afaceri apare ca un element esential in sprijinul dezvoltarii individuale si al evolutiei echipelor, ca un instrument ce poate oferi noi orientari pentru a asigura satisfactia clientului, pentru cresterea productivitatii si a eficientei globale a unei companii. 

Poate fi considerat un serviciu specializat destinat companiilor care doresc sa controleze si sa gestioneze procesul continuu de schimbare si sa-si asigure implinirea obiectivelor de afaceri.

Prin Business Coaching iti poti imbunatati afacerea. Iata cateva exemple:

  • coaching pentru responsabilizare
  • coaching pentru selectia personalului
  • coaching pentru satisfactia clientului
  • coaching pentru planificarea strategica
  • coaching pentru negociere si vanzare
  • coaching pentru liderii de echipa
  • coaching pentru lucru in echipa
  • coaching pentru gestionarea conflictelor sau furnizarea eficienta a feedback-ului
  • coachingul pentru formare de noi aptitudini

Beneficiile procesului de Business Coaching:

  • iti imbunatatesti serviciile catre clienti si atragi clienti noi prin conexiuni puternice
  • devii lider: indrumi oamenii in gasirea unor solutii mai bune, ii motivezi si ii mentii mobilizati, le dezvolti creativitatea si le cresti capacitatea de a face fata schimbarii si tranzitiei
  • furnizezi argumente impartiale si obiective pentru deciziile din afaceri
  • recapeti o mai buna cunoastere a resurselor disponibile si a momentelor cand pot fi folosite
  • iti largesti orizontul de informatii, idei si solutii disponibile
  • elimini barierele manageriale contraproductive
  • dezvalui si fructifici potentialul si creativitatea oamenilor – iti coordonezi tie si celor din jur cariera cu viata personala
  • resusesti sa stabilesti obiective precise si sa le urmezi indeaproape, prin clarificarea si stabilirea prioritatilor
  • reusesti sa identifici si sa elimini procedurile si sistemele care stanjenesc personalul
  • iti perfectionezi aptitudinile de negociere atat cu clientii cat si cu personalul
  • fiecare membru isi intelege rolul si are competentele pentru a actiona
  • cunoasterea si utilizarea punctelor forte ale fiecarui membru
  • acceptarea responsabilitatii pentru rezultatele echipei
  • dobandesti aptitudini de comunicare avansate, de leadership, de prezentare, de planificare, si de delegare
  • iti cresti capacitatea de a conduce organizatia, de a reproiecta, restructura sau reduce personalul, de crestere a productivitatii si de repozitionare strategica pe piata
  • reusesti sa solutionezi eficient conflictele personale sau profesionale
  • dobandesti aptitudini avansate de comunicare prin: maximizarea interactiunilor verbale si non verbale, ascultarea activa, furnizarea feed-backului intr-un mod constructiv si intelegerea, anticiparea si adaptarea tiparelor de comunicare

Cum decurge o sedinta de coaching?

Loredana Latiș: Fiecare sedinta de coaching incepe cu stabilirea obiectivului dorit de client, cu ce anume isi doreste sa obtina la sfarsitula cestei sesiuni.

Comunicarea dintre coach si client are la baza un dialog transformational prin care clientul isi stabileste obiectivul dorit, identifica obstacolele mentale care l-au impiedicat sa obtina ce isi doreste, gaseste solutii la aceste obstacole, identifica ce resurse are deja si pot fi folosite, ce resurse mai are nevoie si isi face un plan de actiune pentru a transforma in realitate obiectivul dorit.

Aceste sedinte se pot realiza fata in fata sau prin telefon sau prin internet.

Poti fi sedinte individuale (cu un singur client) sau de grup/echipa (cu mai multi client odata).

Care sunt cele trei sfaturi pe care le-ai da unui coach la inceput de drum?

Loredana Latiș: 1. Sa aleaga scoala potrivita cu valorile sale pentru a deveni coach, pentru a invata competentele necesare unui coach de success.

2. Sa lucreze continuu cu propriile provocari, sa invete cum sa se iubeasca pe sine, sa aibe incredere in sine, sa fie efficient..

3. Sa actioneze, sa se implice in actiuni de voluntariat, sa faca sesiuni cu clientii pentru a castiga si experienta profesionala. Sa  aiba curajul de a se expune public  pentru a fi gasit de client si pentru a creste.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.